Anasayfa » Ruh Sağlığını Korumak İçin 5 Öneri

Ruh Sağlığını Korumak İçin 5 Öneri

tarafından Psikolog Faruk CESUR
ruh-sagligi

Oldukça yoğun ve yorucu bir dünyada yaşıyoruz. Gelişen teknoloji, insanoğlunun işlerini her ne kadar kolaylaştırıyor olsa da, yaşadığımız yoğunluk bir türlü azalmıyor, her geçen gün daha da artıyor.

Modern hayatın beraberinde getirdiği yüksek tempo ile yaşamaya çalışırken, zihin sağlığını muhafaza etmek, ruh sağlığını korumak biraz daha zorlaşıyor. Günümüzde, depresyon, stres, anksiyete artık sıradanlaşmış rahatsızlıklar olarak karşımıza çıkıyor ve kime sorsanız stresli, kime dokunsanız depresyonda. Akıl ve ruh sağlığını korumak, daha iyi kararlar alabilmek, daha pozitif hissetmek, insanlarla daha sağlıklı ilişkiler kurabilmek ve mutlu olabilmek için en önemli etkenlerin başında geliyor. İşte size, ruh sağlığınızı koruyabilmenizi kolaylaştıracak birkaç öneri.

Ruh Sağlığını Korumak;

1-) Sağlıklı Beslenin

Ünlü diyetisyen Naomi Mead, protein ve lif açısından zengin besinlerin, ruh sağlığına önemli katkısı olduğunu söylüyor. Ruh sağlığı için, taze meyve ve sebzelerin daha sık ve düzenli olarak kullanılması gerekliliğinin altını çiziyor. Sıvı açısından zengin besinlerin, zihin gücünü %20 attırdığı, yapılan araştırmaların neticesinde ortaya konmuştur. Muz ve çiğ fındık gibi besinler de mutluluk verici gıdalardır.

2-) Sessiz Bir Ortam Bulun

sessizlik-ve-sukunet

Ruh sağlığınızı korumak için, sükuneti ve huzuru hissedeceğiniz ortamlarda bulunmaya özen gösterin.

Gün boyunca gürültü içinde yaşıyoruz ve artık gürültü günlük hayatımızın bir parçası olmuş durumda. Biz farkına varamasak da gürültü, ruh sağlığımıza ciddi zararlar veriyor. Trafik, korna sesleri, insanların bağrışmaları ve yüksek sesli konuşmaları, televizyonlar, megafonlar derken gürültü içinde boğuluyoruz. Sessizlik ve dinginlik ruhumuzun temel ihtiyaçlarından biridir. Her gün mutlaka sessizliği sağlayabileceğiniz bir ortamda kendinizle baş başa kalmanız, size iyi gelecektir.

Bu sessizlik dakikalarında düşüncelerinizi gözden geçirmek için zamanınız da olacak. Günlük hayatta bazen sağlıklı düşünemeyebiliyoruz. Alacağımız kararlarla ilgili olarak, sükunete ayırdığımız bu zaman dilimini değerlendirebiliriz.

3-) Ruh Sağlığını Korumak İçin Stresten Kaçının

ruh-sagligini-korumak

Modern çağın en büyük problemlerinden biri stres…

Stres, çağımızın en önemli ve yaygın rahatsızlıklarından biri ve hem zihin, hem beden sağlığına zarar veriyor. Ruh sağlığını korumak, biraz da bu kadar yaygın bir hale gelen stresten korunmaktan geçiyor. Stres, aşırı yorgunluk, depresyon, olumsuz duygular, saç dökülmesi, kilo kaybı veya kilo alma, kısırlık, kas ağrıları ve iç organlarda aksaklıklara neden olabilen ciddi bir durumdur. Öncelikle hayatımızda strese neden olan şeyleri tespit etmekle işe başlamalı ve bu durumlardan korunmanın yollarına bakılmalıdır. Günlük düzenli yürüyüşler, egzersiz yapmak, sağlıklı beslenmek, sürekli olumsuz düşünceler besleyen insanlardan uzak kalmak, sağlıklı bir beslenme ile stresten kendinizi koruyabilirsiniz.

4-) Zihninizi Açık Tutun

Bulmacalar, yap-bozlar, zihni çalıştıran zeka oyunlarıyla zihninizi sürekli aktif halde tutun. Düzenli kitap-dergi okuma alışkanlığı edinin. Zihninizi atıl durumda bırakmayın ve sürekli işlemesini sağlayın. Unutulmamalıdır ki kitap okumak, boş zamanları değerlendirmek için yapılacak bir faaliyet değildir. Okumak, günlük rutinlerimizden biri olmalıdır. Ruh sağlığını korumak, aktif bir zihinle mümkündür.

5-) Konuşun

konusmak

Gerektiğinde bir uzmandan destek almaktan ve konuşmaktan kaçınmayın…

Tıkandığınız, zorlandığınız durumlarda sevdiklerinizden, fikir ve görüşlerine önem verdiğiniz insanlardan, uzmanlardan destek istemeyi bir acizlik ve zayıflık göstergesi olarak düşünmeyin. Bazen farklı bakış açıları, ufkunuzu açabilir ve sağlıklı kararlar almanıza yardımcı olabilir. Bu sebeple, insanlarla konuşmaktan çekinmeyin. İnsanlarla ilgili yaşadığınız problemleri, konuşarak çözmeye çalışın ve içinizde biriktirmeyin. Biriken olumsuz duygular, ileride daha büyük duygusal patlamalara ve psikolojik rahatsızlıklara yol açabilir. Sabırla, anlayışla, herkesi kendi konumunda kabul ederek sorunlarınıza çözümler üretin.

Ruh Sağlığını Korumak Neden Önemli?

Ruh sağlığını korumak, beden sağlığını da korumanın birinci kuralı ve ilk adımıdır. Fiziksel rahatsızlıkların neredeyse tamamına yakını, ruhsal bozukluklardan kaynaklanır. Stresin, depresyonun, kaygı bozukluklarının, anksiyetenin, günümüz modern toplumunun ciddi bir bölümünde görülmesi, beraberinde birçok fiziksel hastalığı da doğurmuştur. Bu nedenle ruh ve zihin sağılığımızı korumak, beden sağlığımızı da korumak anlamına gelir. Vücudumuzu bir bütün olarak düşündüğümüzde ve her organın bir biriyle bağlantılı olduğunu idrak ettiğimizde bunun önemini çok daha iyi kavrıyoruz.

Bu nedenle ruh sağlığımıza büyük bir önem vermeli, “el-alem ne der” kalıbından sıyrılarak gerektiği taktirde uzmanlardan yardım almaktan geri durmamalıyız.

Benzer Yazılar

2 yorumlar

ömer 15 Şubat 2020 - 13:21

Stres gerçekten insanı olumsuz etkileyen bir şey. Öneriler uygulandığı takdirde faydalı olacağını düşünüyorum. Bende stres ilk olarak iştahı vuruyor diyebilirim. Canım sıkkın olduğu zamanlarda yemek aklıma bile gelmiyor. Zihninizi açık tutun noktası çok önemli insanın düşünceleri bırakması bir şeyler düşünmeden durması çok çok zor. Bir tuş olsa ve bastığımızda düşünmeyi bıraksak güzel olurdu bence, ama bunu yapamadığımıza göre aldığım ve okunmayı bekleyen kitapların kapağını açmak iyi olacak sanırım.

Cevapla
uludağ orman köşkleri fiyat 16 Şubat 2020 - 13:28

Ruh sağlığı gerçekten önemli, detaylı ve açıklayıcı bir makale olmuş. Teşekkürler 🙂

Cevapla

Yorum Yap